Jesteś na diecie a nie chudniesz? 6 najczęściej popełnianych błędów.

Warzywa
Poszczególne diety różnią się między sobą. Pomimo zmiany diety, może wydawać się nam, że każda z propozycji okazuje się bezskuteczna. Choć myślimy, iż skrupulatnie przestrzegamy zaleceń, waga może stać w miejscu a niekiedy nawet i wzrastać.




Podczas chęci walki z nadprogramowymi kilogramami, popełniamy wiele błędów, a oto najważniejsze z nich.


  1. Jemy za szybko! Tak zwany "wyścig przy stole" sprawia, że jemy szybko, źle gryziemy, przez co pochłaniamy większą ilość jedzenia, niźli jedlibyśmy naturalnym tempem. Zalecenie: JEDZ DOKŁADNIE I POWOLI!
  2. Napoje słodzone. Picie słodzonych soków, napojów gazowanych może wydawać się małym przewinieniem. Nic bardziej mylnego. Według amerykańskich badań aż 21% kalorii otrzymujemy właśnie z napojów. Aby uniknąć tych zbędnych kalorii PIJ WODĘ, NATURALNE SOKI OWOCOWE I WARZYWNE!
    Woda i owoce
  3. Podjadanie. Niewinne przekąski są jednym z największych utrapień w czasie diety. Niestety te małe porcje chipsów, paluszków, co gorsze czekolady, nie sprzyjają utracie zbędnych kilogramów. Jeśli posiadasz silną wolę, schowaj wszystkie przekąski w jednym miejscu i nie sięgaj po nie. Jeśli jednak często przechadzasz się po domu i misternie szukasz czegoś do przegryzienia - NAJLEPIEJ POZBĄDŹ SIĘ PRZEKĄSEK! 
    Ciastko
  4. Zbyt duże porcje. Jeśli masz tendencję do spożywania posiłków o optycznie wielkiej ilości, nakładaj mniejsze porcje na małe talerze. W ten sposób ulubiony obiad nadal będzie wyglądał na duży. 
    Talerz
  5. Źle liczone kalorie. Czasami wydaje nam się, że jemy mało i zdrowo - dokładnie wydaje się nam. Na ogół szacując nasze dzienne spożycie kalorii, podajemy znacznie zaniżoną wartość, niż ta którą rzeczywiście spożyliśmy. Zalecenie: ZAJRZYJ DO TABEL ZAWIERAJĄCYCH KALORIE POSZCZEGÓLNYCH PRODUKTÓW ORAZ WAŻ PORCJE PRODUKTÓW. 
    Waga kuchenna
  6. Wysiłek fizyczny. Ćwiczenia które wykonujemy mogą wydawać się nam bardzo męczące. Dlatego myślimy, że w ten sposób z pewnością spalimy zbędne kalorie. Czasami bardzo przeceniamy swój wysiłek fizyczny i ćwiczymy po prostu za mało i zbyt intensywnie. Przykład: aby spalić 1 pączka należy jechać na rowerze godzinę z prędkością 20km/h lub biec godzinę na bieżni. 
    Rower