Czy Polki mają styl?

Zacznę od tego, że nie uważam się za znawczynię mody i nie czuję się upoważniona do tego, aby kogokolwiek pouczać. W internecie co raz częściej pojawiają się "uszczypliwe" artykuły na temat tego, jak ubierają się Polki. Pewnie spotkaliście się z fanpage typu " ... stylówa".
Moim zdaniem zamieszczanie czyiś zdjęć w sieci nie jest wyrafinowaną formą wytykania czyiś potknięć. Nie mniej jednak muszę przyznać, że niektóre ze zdjęć, jakie widziałam są przerażające...


Ostatnio było bardzo głośno na temat artykułu, który pojawił się na jednym z plotkarskich portali. Pewna Warszawianka mówi o tym, że poza Warszawą ludzie nie potrafią się ubierać, nie mają własnego stylu, nie potrafią spędzać wolnego czasu, zważywszy na gorszy status majątkowy.
Mniejsza o to, czy był to artykuł prawdziwy, czy napisany po to aby zyskać jak największy rozgłos.

Jestem zupełnie odmiennego zdania. Uważam, że styl się ma lub nie i wcale nie jest to zależne od tego ile zer ma kwota na naszym koncie. Nie jest sztuką założyć sukienkę za 5.000, buty za drugie tyle, aby dumnie paradować z podniesioną głową. Poza tym to, że ubrania są drogie, wcale nie znaczy, że będziemy w tym stylowo wyglądać - gdzie za doskonały przykład mogą posłużyć najbardziej rozchwytywane gwiazdy z pierwszych stron gazet.

Z pewnością wszyscy popełniamy błędy i niezawsze ubieramy się tak, jakby oczekiwali od nas członkowie elit. 

Jest kilka zagadnień, których zrozumieć nie mogę:

  • skarpety i sandały - ten obecny od wielu lat zestaw dotyczy zarówno kobiet jak i mężczyzn - nie wiem, nie rozumiem;
  • stylizacja "dzidzia piernik" - mam 25 lat i mam świadomość własnego wieku, choć jestem jeszcze młoda wiem, że niektóre rzeczy poprostu już nie są dla mnie. Kobiety po 50 w dwóch warkoczykach, kolorowych gumkach do włosów, neonowych miniówkach (które naprawdę nie pasują do ich figur ani jędrności ciała) mnie przerażają.
W zasadzie tylko te dwie rzeczy mi przeszkadzają. Cała reszta to własny gust i własny pomysł. Moje zdanie jest takie "im mniej tym lepiej". Czasami klasyczne jeansy i biały top wyglądają o wiele lepiej niż najdroższe ubrania, najmodniejsze - jednak nic do siebie nie pasuje...