Dieta kopenhaska

Jajko na twardo
Dieta kopenhaska trwa tylko 13 dni, co z pewnością na początku zachęci wiele osób. Niespełna dwa tygodnie, podczas których wiele osób chwali się doskonałymi wynikami 11kg, 13kg itp. Jestem zdecydowaną przeciwniczką tej diety, zaraz dowiecie się dlaczego.


Najpierw kilka słów na temat diety.



Pory spożywania posiłków:

  • śniadanie: pomiędzy godziną 8 a 9;
  • lunch: pomiędzy godziną 12 a 14;
  • obiad: pomiędzy godziną 16 a 18.
Przykładowe śniadanie:
kubek czarnej kawy/kubek herbaty/starta marchew;

Przykładowy lunch:
2 jajka na twardo/szklanka szpinaku lub brokułów/porcja gotowanej, chudej ryby;

Przykładowy obiad:
sałatka owocowa, jogurt naturalny/plaster chudej szynki, 2 jajka na twardo/sałatka wegetariańska/plasterek chudej szynki, jogurt naturalny.

Ostatniego dnia diety nie jemy obiadu.


Dla kogo jest dieta kopenhaska?
Zdecydowanie dla ludzi młodych. W diecie zbilansowanie witamin jest nieodpowiednie, dlatego powinny poddawać się jej osoby młode, o lekkiej pracy, których organizmy szybko się regenerują. Dieta nie dostarcza nam wszystkich wartościowych składników, warto natomiast pamiętać o tym, iż jest ona krótkoterminowa i jej głównym celem jest szybki efekt. Nie jest to dieta którą można stosować przez dłuższy czas.

Przeciwwskazania:
  • nadciśnienie tętnicze;
  • problemy zdrowotne;
  • ciężka praca;
  • wyczerpujące ćwiczenia fizyczne;
  • dieta i karmienie piersią.

Teraz kilka słów ode mnie.

Moim skromnym zdaniem jedynym plusem diety kopenhaskiej jest nawoływanie do spożywania posiłków o stałych porach - wspomaga biorytm organizmu, reguluje metabolizm, tutaj moje plusy się kończą. 
Pierwszy minus - gdzie jest woda, gdzie są soki? Tak, jak wyobrażam sobie dietę opierającą się tylko i wyłącznie na napojach, tak nie wyobrażam sobie funkcjonowania przez całą dobę o jednym kubku kawy. Domyślam się, że spożywanie tak niewielkiej ilości płynów doprowadzi do naprawdę szybkich rezultatów szybkiego zbijania wagi. Po pierwsze nie schudniesz, tylko co najwyżej się odwodnisz. Po drugie przy takiej "kuracji" jojo murowane, nie ma co się oszukiwać. 
Odnośnie posiłków myślę, że nawet osoba młoda, całkowicie zdrowa, nie trenująca sportów wyczynowych nie chciałaby przez cały dzień zjeść 2 jajek i naturalnego jogurtu.
Na wielu stronach znajdziecie bardzo podobne przykładowe menu, ja jednak wolę zostać przy wodzie i zieleniźnie w nieograniczonych ilościach.